Wish me luck

Hoho.. Som en underbara bloggerska jag är (vet att jag har ett och annat att jobba på) kommer här en liten uppdatering.
Veckan har rusat förbi och imorgon är det lördag. MEN, det betyder inte relax för min del, nej nej. Imorgon är det dags för min stoa examen, så jag kommer sitta bänkad från 9am-3pm. Fast det ska bli skönt, jag vill bara ha det avklarat nu. Bröjar tröttna på alla de övningsuppgifter jag hunnit göra, man drunknar ju i papper.

Kvällen som följer kommer jag tillbringa med brudarna, jo det är fransyskor hela bunten, hemma hos Marie, vi har nämligen planerat tjej-middag. Jag ser verkligen fram emot den kvällen, en riktig befrielse från plugget och alla härliga vänner på samma plats, perfect!

Vad mer har jag att rapporter? Framöver, närmare bestämt på söndag så ska jag och Bertina bege oss till Glasgow för en natt vart efter vi på måndag kommer att ta tåget norrut för en dagstur till Oban (en by på västkusten). Tågturen ska tydligen bjuda på en fantastisk utsikt, det kallar denna järnväg för "Harry-Potter-banan" så jag förväntar mig lite maffigt landskap. Nåja, ett problem är dock att väderprognosen varnar för "Heavy snowfall". Jag ska hålla tumamrna för att detta inträffar, eller åtminston hinner smälta undan.

Idag tog vi farväl av Camilla, som reser hem till Italien imorgon bitti. Såhär smarrigt fika lyckades vi också pressa i oss på "Chocolate Soup" ett av mina nya favoritcaféer!

WISH ME LUCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0