Ett två tre fyra fem sex sju åtta nio tio elva tolv 13onde inlägget

Tiden går så fort och jag hinner inte riktigt med att live-uppdatera mitt liv här på bloggen.
Här kommer en kort summary av min vecka..

Måndag var en stillsam dag i skolan. Jag var väldigt trött i kroppen efter helgen och det var svinkallt inne i skolbyggnaden. Antar att det snålar med energin och stänger av värmen under helgen.
I vilket fall som helst så var detta den första riktiga dagen när vi var tre i lägenheten. Och vi var till och med fyra, för F-X har en kompis från Frankrike på besök.

På kvällen hade Emmanuelle bjudit hem lite vänner som var med henne på en road-trip tidigare i veckan. Vi åt middag ihop och det var riktigt trevligt. Jag fick smaka på hemmagjord risotto och Tiramisu!
Mjammi!..

Tidag, en riktigt rolig dag i skolan. Varför den var så rolig minns jag inte riktigt, men vi har en bra stämmning i den lilla klassen och det gör ju mycket.
Efter skolan dressade jag om och begav mig till Parken The Meadows och mötte upp orienterarna från EUOC (Edinburgh University Orienteering Club).. och vi sprang intervaller! 
Själva intervallerna i sig var väl kanske inte det roligaste jag gjort den dagen. Jag kände mig totalt stum i benen och halkade förståss en bit efter, men det gjorde mig itne så mycket!

Det kändes däremot väldigt kul att prata lite med tjejerna, träffade t.ex. en tjej från Norge, men vi valde att utnyttja engelskan trots allt :) De bjöd in mig till pastakväll dagen efter (i onsdags) och på träningshelg denna helg. Tyvärr hade jag redan andra planer för dessa tillfällen. I vilket fall som helst så var de mycket trevliga, positiva och glada och det gillar jag! 
På kvällen bakade jag även min favortkaka, MOROTSKAKA! Det var nämligen så att vi i klassen planerat att äta middag ihop, och alla fick i uppgift att bjuda på något det var vana att äta hemma, och tyckte mycket om.

Onsdag
Efter skolan åkte jag och handlade lite mat med Camilla och Bertina från klassen och därefter begav vi oss hem till mig. Vi hade först tänkt att ha denna middagsbjudning hos en Kille i klassen, men tydligen höll de på att renovera hans kök! 
Kvällen blev iaf mycket lyckad, vi hade väldigt trevligt ihop och åt en massa mat av olika slag. Mina flatmates joinade också partyt och även de verkade uppskatta den stora mixen av nationaliteter. Allt från Brailien, Italien, Taiwan och Tyskland...

Här kommer lite bilder från gårdagen... Det är alltså här jag bor (!)  









Thats all for today!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0