Weeekend

Hej mina små turturduvor

Som synes har jag varit lite oeffektiv här på sista tiden. Jag har varit desto effektivare in real life!
En helt fullspäckad vecka har jag väl inte haft, men näst intill.

Jag har varit på universitetsområdet på middag. Jag och Emannuelle har haft Ann-Louis här på middag. Jag har tränat, varit på en spelkväll i skolan, pluggat (homework every day).. Och när jag berättade för mina klasskompisar att vi aldrig får läxor över helgen i sverige tittade alla på mig som frågetecken. Tydligen är det bara vi svenskar som har den fina regeln!.. Detta innebär att jag har tre uppgifter att fixa till på måndag. En skrivning, en läsförståelseuppgit, och så lite grammatik från boken. Den som inte tror att jag är en "Hard working woman" har lite fel. Ser verkligen fram emot att Klara komem roch hälsar på så att jag kan få lite semester :)  

Imogron mina vänner, imorgon ska jag tävla. Haha! Edinburgh Big Weekend, vilket verkar vara ett ganska stort orienteringsevent. Det är en weekend med sprint på lördag (sprint - men jag tror visst att banan är 5.9 km). Det ska bli roligt, för vi kommer springa inne i centrum. Herre gud, hur ska jag klara av att passera alla dessa vägar med bilar som kommer kors och tvärs från helt oväntade håll? Hoppas att ni håller tummarna för att jag återvänder med skinner i behåll!

Efter denna löpning har jag även anmält mig till någon sorts pubkväll. Vet inte alls vad det är som väntar, men om jag inte skulle trivas har jag alltid mina vänner, fransmännen, som back-up!

Söndagen bjuder sedan på en annan typ av orientering i Hollyrood Park. Och jag insåg just att jag anmält mig i fel klass, men det måste gå att ändra imorgon. För några 7,6 km i Klippigabergen tänker jag inte utsätta mig för!

I övrigt är mitt ända bekymmer just nu att jag inte vet när jag startar imorgon. Jag har letat och letat, men inte hittat något svar på denna fråga. Jag har iaf koll på att första start är kl. 12.30. Kan också meddela att jag haft lite tur denna gång. Tävling går nämligen av stapeln på den stora gräsplätten utanför vår lägenhet, vilket innebär att oddsen för att jag ska hinna till start är klart förbättrade!

Inga bilder denna gång. Usch vad tråkigt, har ni inte slutat läsa än? Jag måste börja använda cameran mer även om jag inte riktigt tycker om att känna mig som en turist. Men vad tusan, lovar att skärpa mig på den fronten!

Natti snuffsan på er, jag har lite sömn att ta ikapp sedan gårdagens utekväll!  

Malin


Kommentarer
Postat av: Klara

inte ens två veckor kvar nu. ihh vad jag längtar! kommer bli kalaskul! och sen ska du får guida mig runt i alla mysiga kvarter, och sen måste vi gå på starbucks! (för det finns väl hoppas jag?) :) PUSS

2011-01-22 @ 12:35:29
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: ellen

jag kommer inte sluta läsa! De börjar kännas att du vart borta ett tag, var e mallan liksom? puss på dig

2011-01-22 @ 14:37:25
URL: http://ellentuva.blogg.se/
Postat av: Mammamu

Vilket sjåå,fullt upp, precis som vanligt alltså. Du verkar ha hamnat rätt gumman. Ett och annat ord på swenglish ser jag. Antar att du kommer att referera din första dröm på engelska vad det lider.

Här är allt väl. I morse sol och några minusgrader. Då vi satt och åt frukost kunde vi se årets första långfärdsskridskoåkare där nere på Erstaviken. Sedan i väg på yogapass och efterföljande lunch på Matglädje,vad är bättre?!

Puss & Kram

2011-01-22 @ 17:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0