Today I'm not death as yesterday

Som rubriken lyder mår jag toppen idag. Jag har tävlat (idag igen) men det kändes mycket bättre än igår. Kan bero på att dagens bana enbart mätte 5,7km på GPSen och inte 11km som gårdagens gjorde.

Jag kanske ändå ska börja med fredagen. Det var en bra dag i skolan, även om Caroline inte var där så hade vi andra det trevligt ihop. Jag kände att jag lärde mig en hel del ny grammatik och jag vill tacka min lärare för att hon lyssnde när jag sa till henne att jag faktiskt inte bara vill plugga grammatik på egen hand med en bok!

Efter skolan när jag kom hem var två av F-X (och mina) kompisar hemme hos oss, alltid trevlig med besök! Men i övrigt blev det en lugn kväll. Jag tittade bl.a. på det senaste avsnittet av Solsidan! Vet inte om man ska vara stolt över sin stadsdel eller ej, men roligt var det!

I lördags vaknade jag upp ganska tidigt. Jag skulle nämligen tävla, och ville äta i tid. När jag satt oh åt min frukost knackade det på ytterdörren. Lite ovanligt vill jag påstå men jag gick och öppnade.. och där utanför stog brevbäraren. Med post, bara till mig! Yippey!!
Ett paket från mamma och ett vykort från Johanna. Jag blev såå glad, även om jag var lite rädd för den mystiska mannen som knackade på dörren!
och tänka sig, jag har faktiskt creatat en liten vägg för bilder och liknande. Tyvärr är den väldigt tomm än så länge, men jag hoppas på tillökning! Och Johanna, ditt kort var fantastikt, tihi!
Bildväggen!
 Well, efter denan brevöppningsceremoni tog jag mitt pick och pack och traskade iväg till Hollyrood Park. Jag kände mig väl kanske inte sådär jätte hemma bland alla för mig okända orienterare men jag tog mig i alla fall till start utan problem. Solen tittade förresten fram strax innan jag skulle sticka iväg så jag bestämde mig för att köra "pure nylon" som vi brukar kalla det :)
Men ojojoj vad jobbigt detta race var. Det var inte bara fysiskt jobbigt utan nästan mer mentalt. Om jag ska vara helt ärlig så tyckte jag aldrig att det fanns några bra vägval och det var svårt att ens hitta de dåliga!
För er som vill tjuvkika på detta Urban Race tror jag att denna link borde fungera fint; http://www.elo.routegadget.co.uk/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=28&kieli 
Välj sedan LÅNG och där har ni min bana!

Nåja, efter mina 11km stadsorientering kom jag iaf hem välbehållen, fast fruktansvärt trött. Sådär trött att det svartnar för ögonen när man rör sig för häftigt! Tur att jag hade lite godis att stoppa i magen :) Med en dusch och lite mat på det somnade jag fint i soffan!

Dagen fortsatte och jag hade anmält mig till någon typ av event som ingick i denna Edinburgh Big Weekend! Så starx innan 19 begav jag mig iväg för att försöka hitta ditt detta ställe som jag trodde var någon typ av klubb, men där trodde jag fel!

En evening anordnad av orienterare med den lokala dansen Ceilidh som huvudtema! haha, hur kunde jag tro så fel?
aja, vi var iaf i någon typ av sal med liveband och alal dansade som galna höns! Det var fantiskt väldigt roligt och bara tanken på att vi skulle göra detta hemma fick mig att skratta. Danserna liknade våra folkdanser som man varit tvungen att dansa på idrotten i skolan! Iaf så blev jag uppbjuden av en kille i kilt... men han såg inte ut som en skotte, och det visade sig att han var från Finland och hade pluggat här under fyra år. Jag fick iaf chans att testa mina Svenskakunskaper och ni behöver inte oroa er, de finns fortfarande kvar ;)

Denna danskväll blev dock ganska kort för min del. Jag hade nämligen bjudit hem Charlotte för att kolla på film med mig och F-X.
Vi hade en mycket trevlig kväll med Slumbdog Millionare på tv-skärmen. Jag hade även köpt lite popcorn vilket gjorde stor succé. mina franska vänner hade tydligen aldrig poppat popcorn förut, utan endast ätit det på bio. Hehe, så nu fick det lära sig något nytt!

Söndag, och wake-up-call något tidigare än gårdagen!
Jag hade bestämt mig för att jag definitivt inte ville springa några 7 km i Klippiga Bergen (var anmäld till lång-klassen) och gick därför till tävlingen lite tidigare för att kunna byta klass!

Allt gick fint, loppet var mycket jobbigt idag med, men 4,3 km kändes ändå okej!

Efter detta har jag inte gjort så mycket. Jag har tvättat, gjort lite läxor och ätit mat.. varför ska man anstränga sig mer än nödvändigt på en söndag?

Juste, glömde att berätta att jag pratade med en tjej som jag känner till, men aldrig pratat med tidigare. Hon sa att hon absolut tyckte att jag skulle börja träna med dem och bjöd in mig så glatt! Min plan är att joina dem redan på tisdag, vi får se hur det går! Kanske är mina ben fortfarande i strejk, men det tror jag inte!

Kram på er  


Kommentarer
Postat av: Klara

Är arg på mig själv för att jag inte kommit mig för att fylla den där väggen än. (om jag ska vara ärlig hörde jag av mig till F-X redan innan du åkte iväg för att jag skulle få iväg ett brev så fort det bara gick..) FY mig! Promise att den ska fyllas med något fint snart! PUSS

2011-01-23 @ 21:56:17
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: malin!

Det var en gullig tanke :P vad glad jag blev!

Jag frågade F-X och han sa till mig att det var en hemlighet :P

Ingen fara, jag är inte hemma än, så du har lååång tid på dig!

Puss vännen

2011-01-23 @ 23:28:58
URL: http://liteommalin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Varsegod! Kul att höra att du har det så bra:)

2011-01-28 @ 02:00:48
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0