God morgon på er!

Nyvaken sitter jag i min säng och äter frukost. Jag är väldigt glad att jag lyckats hitta lite produkter som inte ingår i ”sötbombsindustrin”. Så naturell yoghurt och müsli är perfekt, däremot är kanske inte brödet det roligaste!


Vad som händer idag har jag också funderat lite på. Jag har planer på att GÅ in till stan och kolla runt lite. Man måste ha exakt summa kont anta pengar när man betalar på bussen för de ger ingen växel tillbaka. Självklart är det okej att betala mer än vad det kostar, men med min 5-pundssedel kan jag lika gärna ta en taxi, det skulle vara billigare!


HÄR kommer lite från igår


Jag började dagen med att sticka ut på ett litet träningspass! Vilket var mycket skönt, men alldeles för jobbigt.. jag har visst legat på latsidan några dagar. I parken utanför oss arrangerades en stor löptävling, så stor att min flatmate ojade sig över att han vaknat tidigt av speakerljudet!


Jag sprang iaf bort i parken, men valde att vika av lite tidigare upp på berget. Och vilket berg! Det var galet jobbigt även om jag bara besteg hälften av det. I luften cirkulerade en helikopter som filmade allting, och nere på gräset fanns en storbildskärm så publiken kunde följa tävlingen.


Jag tog min ner till tävlingencentrumet ganska snabbt och just när jag kom dit nalkades det målgång för (om jag förstod det rätt) den stora herrklassen. Om jag ska vara ärlig blev jag lite chokad när jag såg ”kenyanerna” komma löpandes i endast shorts och linne. Va fan, det är ju snö på marken!


Efter lunch åkte jag och FX in till stan. Han hjälpte mig att fixa ett skotskt kontantkort så nu har jag ett nytt mobilnummer. Har dock inte börjat använda det än, men kan leverera numret så fort jag fått igång det.


Här är en bild från ”The main road” och det var precis här vi fixade kontantkortet. Tornet är visst någon kännd byggnad som jag vet att farmor pratat om, men än vet jag inte något om det. 


Efter det tog vi en kort promenad för att hitta min skola. FX hade helt rätt om vart den låg så nu ska jag säkerligen hitta dit imorgon när jag börjar!  


Jag fortsatte turen lite för mig själv och gick bl.a. förbi på centralstationen (är inte så nöjd med bilden, men det kom en vakt och sa till mig att man inte fick fotografera av säkerhetsskäl, så jag hann inte ta någon bättre!)

På kvällen åkte vi till en mycket trevlig tjej som jag träffade i fredags. Det var ett gäng där när vi kom, främst tjejer och det var roligt att prata med dem! Jag har skaffat mig en helt annan bild av fransmän och fransyskor, de är väldigt trevliga! Det var också två spanjorskor där, men dom gjorde inte allt för mycket väsen av sig.

Såå, dags att påbörja en ny dag!


Förresten, och om det är någon som vill adda min skype heter jag malin.sandstroem där!  


Much Love
// Malin


Kommentarer
Postat av: Klara

Känns tryggt att veta att du inte kommer gå vilse imorrn bitti! ;) Vi hörs ikväll. Nu blir det fika hos farmor. PUSS

2011-01-09 @ 13:30:03
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: Marremus

Shit va härligt du verkar ha det! Fortsätta blogga så vi här hemma har något roligt att läsa om vad som händer ute i världen ! Ha de bra och lev livet !



pussokram !

2011-01-09 @ 14:49:45
Postat av: jossan

Åh vad mysigt det ser ut! du ska få min blogg snart också så kan vi gå på blogaward tillsammans haha.

Ha det toppen! Puss

2011-01-09 @ 23:48:48
Postat av: jossan

Åh vad mysigt det ser ut! du ska få min blogg snart också så kan vi gå på blogaward tillsammans haha.

Ha det toppen! Puss

2011-01-09 @ 23:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0