Framme!

Det går bra nu!

Flygresan gick fint. Jag hamnade vid nödutgången, även om jag klev på mot slutet (förstår mig inte på de som köper priority, vilken är deras avsikt? Sitta lika trångt som alla andra?) Mina flygplansgrannar var iaf ett trevligt svenskt par som jag pratade en hel del med. De önskade mig lycka till, och jag klev av glad som en solstråle!

Det gick väldigt smidigt att ta sig igenom passkontrollen, få tag på bagaget och fixa cash! Sen traskade jag på väg till taxistoppet och det bar iväg.

Himla flummig dialekt de har här alltså, precis som jag kunnat tänka mig, men jag har inte tänkt så mycket på det.. Därför blev jag ändå lite förvånad! 

Taxichauffören och jag pratade en del. Han visade lite kända byggnader och jag ställde sådana där typiska turistfrågor. Men när jag berättade att jag skulle stanna en längre tid och plugga engelska tyckte han att det lät konstigt, " You are so young" sa han till mig. Jag förklarade klart och tydligt att jag inte alls var så ung, snart 20! (okej, inte snart, men det är härligt att få blicka framåt i tiden).. Som svar fick jag "Oh, thought you was sixteen" 
Tack för det gubbstruts!

När vi kommit över på den östra sidan av stan såg jag Holyroad Park. Herregud vilken park! Det var berg, höga som fjäll. Okej, kanske inte som fjäll, men sjukt höga, och helt kala. Där ska jag nog ta mig en löprunda imorgon och utforska lite!


Väl framme ringde jag på porttelefonen så som F-X ner och mötte mig. Han var trevlig, fixade lunch, och jag kunde börja packa upp. Synd att fransmän är snäppet sämre på engelska bara! Men vi går säkert bättre med tiden.


Mot eftermiddagen promenerade jag ut för att handla lite, främst mat; frukost! (Jag vägrar att leva på ”nesquickpuffar” och mjölk!), lite middag och smått och gått som man behöver, exempelvis te! Inhandlade även lite fler galgar till min garderob och en sådan krok som man hänger på dörren!


Ikväll hänger jag nog med min flatmate till hans vänner på lite förfest. Tror dock att jag går hem innen de går ut, är lite småtrött! Det känns dock trevligare än att sitta i denna (något kalla) lägenhet helt själv.


Sist men inte minst kommer en bild från dagens strapats till affären, och ett smakprov på hur denns stad faktiskt ser ut!    

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: ellen

weyy det verkar ju najs!! hoppas du gick med ut heheh ;)



love!

2011-01-08 @ 11:47:47
Postat av: kerstin

Bilden ser vårlik ut, men klart England kan vara kallt och kyligt så här års. Jag stickar vidare på dina sockor, kommer per post....

Kram

2011-01-08 @ 17:51:24
Postat av: Linnea

HAHAHA 16 bast? verkligen? Det är ju du som alltid har sett äldst ut av oss alla :P

Härlig start på ditt liv som skotte. Jag blir otroligt sugen på att besöka dig! ska kolla på biljetter redan nu :)



Fortsätt blogga bruden! det är sjukt kul att läsa :)

PUSS

2011-01-09 @ 11:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0