Söndag

Hey
Idag har jag utforskat staden på egen hand.
Den närmsta vägen till stan är att gå igenom Holyrood Park och just denna morgon såg det ut som på bilden.
Holyrood Park

Efter parken kom jag ut på en välkänd väg. Nämligen den väg som leder till min skola, (så nu vet jag exakt hur jag ska gå imorgon). Strax innan jag passerade skolan såg jag en bekant skylt. - Yes, Starbucks! (Johanna, hörde du det!?) Mycket gott med kaffe vill jag lova! Får nog se till att bli stammis där, det verkar nämligen som att mina flatmates endast dricker nescafé!

Jag traskade vidare med min take-away coffe och var snart nere på Princess Street, vilket är namnet på den gata som jag visade er en bild på från igår. Alltså där det höga tornet står.
Idag vågade jag mig längre ner på gatan och besökte en massa trevliga butiker, ex. Urban oufiters, M&S, HM, Debenhams osv..

När klockan började närma sig lunchtid (eller ja, helglunch, så snarare 14-15) begav jag mig hemmåt. Jag är inte så säker på hur bussarna går,.. men jag har iaf lärt mig att nr. 4, 44, och 26 är okej, så jag testade nr. 4. Det gick fint!

Här är en bild på dagens fångst! (för den som är nyfiken på småprylarna så är det 1. en nagelfil 2. ett solpuder 3. en ring*)
Dagens fångst! * - endast 3£

Imorgon är det dags för skola! Ohoo! Men jag är faktiskt inte ett dugg nervös än. Engelskan har flytet på så bra med alla fransmän så jag tror att det kommer fortsätta så! Tror säkert också att jag hittar några trevliga typer i klassen att hänga med. Jag är positiv till tillvaron helt enkelt:)

Nu på eftermiddagen har jag varit ute och sprungit i Holyrood Park igen. Idag utforskade jag lite mer, och det var nästan farligt på sina ställen. Så brant och på tok för isigt. Men det gick fint, jag är hemma med skinnet i behåll!
Ser fram emot en skype-date med Klara om någon timme eller två. Men först bär det av till mataffären!

See yaa!

Malin 

Kommentarer
Postat av: Maria

Malin du är så fin! Så kul att läsa om dig, ska följa flitigt! PUSS

2011-01-09 @ 21:54:32
Postat av: Malin!

Roligt att höra Maria!

2011-01-09 @ 23:19:44
Postat av: Johanna

Åh nu kan ju du också bli stammis;)

Men vad bra allt låter Malin. Gud så kul! Ser framemot att läsa din blogg:)

2011-01-10 @ 06:49:47
Postat av: Jonas

Växer det inga träd i parken?

Hoppas din första dag var kul!

2011-01-10 @ 18:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0