As you wished

Linnea, precis som du önskade, här kommer en sammanfattning över mina skoldagar!

Jag kom dit för första gången igår kl. 8.30, gick till kontoret och fick ett papper som jag skulle fylla i. Sedan visade en, mycket trevlig, kille mig vägen upp till sällskapsrummet. Till min stora förvåning var jag först. Jag slog mig ner i soffan och väntade. Efter bara några minuter kom det två tjejer till och en kille. Därefter kom även en av lärarna och höll en liten kort presentation innan vi fick följa med honom till ett rum där vi skulle göra vårt "placement test". Redan nu började jag inse att vi förmodligen inte var fler än tre nya elever. Och mycket riktigt, eftersom hela skolan består av ca 20 st just nu är det ingen jättegrupp med nytt folk. Fast riktigt så illa var det inte. Det fanns en tjej från Brasilien som blivit försenad och en annan tjej från Montenegro som jag träffade första gången idag. Båda var trevliga, och jag har redan blivit mycket mer positiv till skolan. tydligen kommer det nytt folk varje vecka, och just januari ska tydligen vara en väldig lågsäsong, så vi får hoppas få en ökning.  Men nej, tyvärr finns det för tillfället inga snygga killar i min klass, vi är j ubara tjejer :) Vissa lektioner har vi dock med studenter från andra klasser, men de är allt annat än snygga, promise!

Något som är bra med att vi är så få är att vi redan börjat läsa känna varandra. Vi har pratat om att kanske åka till Glasgow och shoppa någon helg (det ska tydligen vara mycket billigare där än i Edinburgh) och kanske gå på den, utav skolan, arrangerade pub-kvällen imorgon! 
Jag är dock inte helt säker på om jag hänger på imorgon eftersom det redan ikväll nalkas party. Fransmännen ställer till med fest ikväll, så vi ska till en lägenhet på London Street där ett gäng av dem bor! (Hoppas jag får till lite bra bilder från ikväll så jag kan visa er som är nyfikna!)

I övrigt har jag också varit tillbaka i butiken där jag köpte mitt kontantkort idag. Det har nämligen kronglat lite då jag inte kunnat ta emot några sms från Sverige. Killen hjälpte mig glatt, men det var en del väntetid så jag fick hetsa i mig lunchen efteråt.
Vad som var fel? Det vet jag inte riktigt. De uppmanade mig att se till att ni skriver 0044 istället för +44 som landcode, och tydligen gick det hur bra som helt eftersom att jag lyckades få tag på brorsan som skickade ett sms så fort han kunde... och det kom fram! Tack för hjälpen!

Så, glöm inte mitt nummer är alltså följande; 004475 867 352 93!

Ta hand om er!
Och jag lovar att nästa inlägg kommer vara mycket roligare med bilder och annat skoj!

Malin

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hello darling!

Tjejerna verkar jätte trevliga! Vad kul att ni redan planerar SHOPPING! :-) även fast ni är få i klassen så kommer du att lära dig mer engelska :-) om man ska se det positivt. Och vet du vad, idag fick jag löneökning!! wheeej, happytime indeed. Jag skickade sms till 0044... har det kommit fram?? Love lenny

2011-01-12 @ 16:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0