Än en oförglömlig weekend!

God Helgdag (ledsen att jag inte fick iväg det här igår, men internet kronglade och jag var på sovhumör!)

Det är Söndag - och dags för update.
Jag har insett att söndagar är sådana dagar då jag iprincip alltid har tid för bloggandet. Lägg det på minnet och räkna alltid med ett nytt färskt inlägg till förmiddagskaffet på måndagar :P

Klara har varit här och vi har haft det jätte bra! Det har varit så roligt att få babbla på med henne och verkligen kunna uttrycka saker in i minsta ditalj och vara lika konstig som jag kan vara, utan att bli missförstådd! Även om jag inte varit helt frisk så har min helg varit så bra den kunnat vara!

Vi inledde vår Weekend med Sushi på Sushi nr. 1 - Lothian Street, en mycket minnesvärd dinner. Till förrätt provade vi Dumplings och visst var det gott! För er som är sugna att prova har jag hört mycket gott om Dumplingsen på Panda Sushi - Vasagatan, nästan mitt emot Centralen.



Stormen var total i Edinburgh denna Torsdagskväll och regnet lika så, därför unnade vi oss en taxi hem till lägenheten :)

På fredagen blev det uppstigning tidigt, eller ja, kl. 9 är ganska tidigt för en ledig dag. Vi åt en lång frukost och begav oss sedan iväg mot Glasgow i buss. Mer regn kan jag bjuda på men det gjorde oss inget. Vi hade fullt upp tillsammans. Shopping och fika!

Och Klara, nu när jag tänker på det kan jag inte sluta fnissa.. vår godisflopp på vägen hem var nästan det roligaste under hela dagen!

På kvällen bar det av till the Grassmarket för middag med Caroline, Bertina och Claus.
Detta var nämligen min sista chans att träffa Caroline på ett bra tag då hon åkte hem till Brasilien i lördags morse. Tråkigt, tråkigt! Men jag känner mig säker på att vi kommer träffas någon mer gång i framtiden. Självklart ska jag åka och hälsa på henne när jag får chansen!

Lite bilder från kvällen;





Och sen var jag tvungen att säga adjö till Caroline, lite sorgligt, men som tur var hade jag ju Klara på besök så för stunden gick det ingen nöd på mig!


I'm gonna miss her!

Lördag - ja, en otroligt lugn dag till en början. Vi åt en lång lång frukost. Försökte leta fram våra hårvårds skills, och det lyckades fint. Vi gick och handlade och båda föll för filmen "Valentines Day" - Synd bara att den var en total flopp.. och att vi var lite in a hurry medan vi kollade på den.
Next up var nämligen Three Sisters Bar och Rugbymatch mellan Frankrike och Skottland.
Herregud vilken sport, vi stog som två frågetecken och förstog inte alls vad de höll på med. Vips låg alla i en klump på planen och kravlade. En annan intressant bit var den så kallade "Scrum" när de båda lagen ställde sig i ett klumpartat led och tryckte med axlarna mot varandra. Först Touch, sedan press! En sorts omvänd dragkamp kan man säga. Om jag förstod rätt gjordes detta som ett sorts battle om vem som skulle vinna bollen likt en avspark. 
Det var bra stämning på puben och Frankrike vann, Tjoho!? nja, vi brydde oss väl inte direkt men de resterande gänget var glada!

Det blev sedan kväll och bi begav oss till campusområdet för Förelsedagsfest, med tema "Rabbit". Detta pga. att killen som fyllde år gjorde det i samband med det Kinesiska Nyåret som nu övergått till Kanin.


Tyvärr endast en bild - Uppladdningen fungerar inte för tillfället, men jag vill inte sitta och trycka på detta inlägg ännu längre. Se och njut, kan tänka mig att denna bild säger tillräckligt!


Over'n out
M


Kommentarer
Postat av: Klara

haha, godismisstaget kan ju verkligen vara en av helgens roligaste händelser! två halvbittra, trötta, godissugna tjejer med förhoppningar om värsta godispåsen som var den största floppen någonsin! tur man kan skratta åt det ;) Puss honey!

2011-02-07 @ 22:51:17
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: MALIN

Haha! Hostgodis*

2011-02-08 @ 00:04:23
Postat av: Linnea

SKINNJACKAAA! åh vad najs det ser ut och ni är ju sjukt snygga!!

2011-02-09 @ 20:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0