Som ett brev på posten

Tjoho, I've got mail!
Tack älskade vännen för brallorna, lite fickpengar som jag totallt glömt bort och ett fantastiskt fint kort! Som du förstår pryder det redan min vägg, bilderna lika så.. men jag tycker lite synd om dig eftersom jag vet att det var dina wall-photos innan. Kan ha dom på långlån så får du tillbaks dem när jag kommer hem, hihi!

Igår var jag på ett fik med skolan. Spoon café, helt okej och kul att det händer något. Och idag har jag nog gjort det tokigaste jag någonsin utsatt mig för i orienteringsväg.
Jag joinade EUOC:s pasta night hos en kille på andra sidan stan. Som tur var visste jag att min norka vän Gitte skulle vara där samt Jet, hon är från Skottland. Jag hade dock väldigt svårt att hitta till lägenheten och när jag insett att klockan redan var 18.30 (vilket var den tid vi skulle träffas) och jag inte hade kommit längre än in till city så valde jag att ta en taxi. Snabbt, men framför allt enkelt.

Nåväl, det bjöds på pasta och alla babblade på i en rasande fart. Jag hängde inte med för fem öre, men vad tusan gjorde det.. eller ja, så illa vardet kanske inte. Det var kul att lyssna också! Efter maten bjöds det på hemmlagad cheesecake och chockladmoussetårta, mjammi!

Och sist men inte minst.. Flat-O, vilket innebar orientering på en karta över den fyra våningar stora lägenheten. Helt crazy, framförallt eftersom det var en big mess i varje rum och stiftklämmorna låg gömda på konstiga ställen som under madrassen i en säng, i en gryta på högsta hyllan i köket eller bakom toalettstolen. Hur som helst fanns det kontrollbeskrivningar till varje punkt, men det tog sin tid vill jag lova.

Nu är jag hemma igen, större delen av orienterarna drog vidare på Golf Pub, men jag valde att åka hem. Det var hur som helst väldigt roligt att hänga lite med dem och tror säkert att jag kommer joina dom fler gånger!

Sängen kallar, kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0