LIVET ÄR PÅ TOPP KAN MAN SÄGA

Hej på er! Tänk, vilken överskift! Det är faktiskt precis så jag känner, även om jag är sjuk för tillfället. Jag har ont i halsen och hostar en del men känner mig ändå nöjd och glad. Jag gick hem från skolan redan efter lunch idag och somnade bums när jag lagt mig i sängen. Väldigt härligt :) Och det slog mig att jag nog glömt bort att vila ordentligt under min tid här. Det finns så mycket möjligheter att hitta på saker och ni som känner mig vet säkert att jag är en sådan person som helst vill vara med på allt, men det går ju inte alltid!

Nåja, nu känner jag mig iaf bättre, men ska nog gå och lägga mig snart igen. Jag vill ju absolut vara fit for fight när Klara kommer på torsdag! (Oh, det är ju bara 1,5 dag kvar!!) Det ska bli så roligt att få vara med henne, prata som vi alltid brukar göra, dricka kaffe ihop (för det är hennes specialité, förutom Sushin, men den ska vi också hinna med hoppas jag! Jag ska till och med få dela säng med klara, hihi, det är ju bättre än vanligt. Och det kommer kännas så skönt att få ligga och prata till sent in på natten. Ni vet, så som man alltid gör när man sover med en kompis!
Kom hit med dig kvinna!!

Puss på er
En feel-good bild.. Detta var det sista jag såg av dessa tre härliga brudar!!

En annan sak som gjorde min dag var att jag fick möjlighet att Skypea med Linnea! Vi paratade i nästan en timma, åh, så skönt att få reflektera lite på djupet med henne, på riktigt. Även om jag har vänner här som jag i princip kan prata om vad som helst med, så är det inte närmelsevis så lätt att få ut det man vill eftersom man måste prata engelska. Jag och Linnea påminde även varandra om att vi nästan kommer vara grannar när jag kommer tillbaka. Jag har nämligen tänkt att flytta in till lägenheten i stan, och Linnea får snart tillgång till sin nya next to KTH. 

Måste tyvärr meddela att jag inte saknar Sverige ett minsta dugg! haha, Sorry, men det är klart att jag saknar er! alla underbara vänner, tur att ni finns kvar, och jag kommer snart hem så vi kan träffas igen :) När jag kommer hem, då kommer sommaren (hoppas jag!?) Och den svenska sommaren är för underbar. Så okej, ja måste medge att jag saknar Sverige, men inte just denna årstid, utan sommaren!

svensk sommar!
Ett av mina fina minnen från denna sommar är de kvällar då Bror spelade gitarr med mig. Det ser uppenbarligen ut som att jag försöker sjunga, usch och fy! Tänk bort mig, tänk på själva stämningen vilken var fantastisk! Och bror, klart du ska komma och hälsa på mig i slutet av februari, du kommer mer än gilla den här staden!

Tea time! See you Guys,
or "gays" som mina franska vänner skulle ha uttalat det, hihi!!  


Kommentarer
Postat av: Mammamu

Våren är här Malin! Visst så är det; även den som söker vårtecken i Sverige finner. I morse då jag steg utanför dörren för att gå till jobbet 07:15 var det ett fasligt liv på Talgoxarna (de har varit igång i ca två veckor-men inte så här intensivt). En kvart senare, då jag stod och väntade på buss 840 i Nacka, kom vårkänslan tillbaka, det var ju otroligt ljust, inte längre detta mörker, tjoho!!!

Men det är klart dina bilder visar på mer grönska och man kan ana flera plusgrader.

2011-02-02 @ 20:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0