Idag har jag..

..vaknat alldeles för tidigt (typ. kl. 06.00) och haft en lugn morgon.
...gått till skolan.
...varit på apoteket och köpt ögondroppar.
...tagit buss 5 mot Jewel kl. 09.16 för att åka hem och sova
Idag är jag sjuk...

Listan "idag har jag..." kan göras lång, men gud vad tråkgit det måste vara att läsa!

Inatt insåg jag att jag troligtvis har dragit på mig någon typ av ögoninfektion och det är alltså därför jag varit på apoteket och köpt ögondroppar. Har även lite huvudvärk så jag känner mig ganska seg... men men.

I dagsläget kan jag rapportera 10 grader och duggregn. (När jag gick till skolan var det även väldigt blåsigt), fast oj, nu tittade solen fram, häärligt! (View from our commonroom)
 
Nu sitter jag här och spanar runt på internet, läser mina Student magazines och försöker lära känna Edinburgh lite bättre! Jag har prickat ut några intressanta caféer på en karta, försökt memorera namnen på alla viktiga gator och hittat en spännande Sushi-bar!
Tea + The List 
"The List", hittade tidningen förra helgen när vi skulle boka vår busstrip till The Highlands och jag kunde inte bärga mig utan gick direkt och köpte januarinummret! Får vänta till imorgon med att köpa februaris nya nr.!
*Kan försäkra er om att även tea i Starbuckskoppen smakar fint!

Over'n out!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0