Fordrojning pga. en kollapsad dator.

Lördag 12 Mars

Efter en hektisk dag med examen var jag totalt slut i huvudet och uppskattade verkligen mina timmar i soffan innan vi begav oss till Marie, och tjejmiddagen som hon styrt upp. Det var jätte trevligt att träffa tjejerna, se hur Marie bodde och jag upptäkte en ny del av Edinburgh. Hennes gata innhöll en massa små gulliga butiker och caféer, och jag har redan lovat henne att titta förbi någon gång nästa vecka när hon jobbar i det franska pastisseriet. Nåväl, kvällen slutade ganska tidigt, vi var alla på tok för trötta och mätta för att bege oss ut i nattvimlet och jag längtade enormt efter sängen.




Söndag morgon, och jag vaknade upp någon gång efter 11. Otroligt skönt, den där återställaren var verkligen vad jag behövde. Efter en snabb packning begav jag mig till city för att möta upp Bertina och sedan resa vidare till Glasgow.
Vi började med att besöka vårt hostel som låg väldigt centralt. Allt såg schysst ut och efter detta tog vi oss en promenad och utforskade staden lite, samt hittade en resaurang som verkade erbjuda riktigt najs kina-mat till middag.
Vi hann med lite häng i Hostel-puben samtidigt som Skottland förlorade rugbyn mot England, what a shame!
Dar efter besokte vi kinarestaurangen, och maten vqr toppen...

Måndag 14 Mars
Efter min första natt i vårat 14-beddars Dorm var jag tyvärr ganska trött. Typiskt mig att ha problem att sova på nya platser, men vi var inte allt för sega utan nyfikna på vad dagen skulle erbuda.....
(och dat tog historien slut!)
Jag lyckades namligen tappa min kamera pa datorn nar jag var pa vag att ladda in fler bilder. Detta resulterade i att att datorn stangde av sig pa strut och ar omojlig att starta igen. Datamagnus befarar att harddisken fatt sig en ordentlig torn, och jag ska inte forsoka satta igang den igen innan nagon tittat pa den.
Sa, mina kara vanner, det ar hemskt trakigt att behova erskanna att det blir nog lite tomt har framover. Nu nar jag har all tid i varlden, aah! Tappade ocksa helt suget att skriva vidare om Oban, maste vara trakigt utan bilder, men jag kan fortsatta med nulaget.

Ska alldeles strax bege mig in till stan for att ga pa jakt efter nagot cocktail-aktigt att kla upp mig i. Pa Lordag blir det orientering, typ som studentmasterskapen, i Edinburgh (minns inte om jag berattat for er tidigare?). Aja, kvallen bjuder pa nagon typ av sittning och alla vi tjejer ska kla oss i cocktail stil. Nagon som har lite idéer, snalla?

So, det var allt for nu. Synd att ni behover lasa detta jobbiga inlagg utan vara svenska bokstaver. Far overvaga att borja skriva pa engelska istallet.

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Apropå käcktheten så varade den inte särskilt länge, bara sjukt läskigt när han gick på nacken och jag trodde att jag skulle dö lite :P



Typ en liten svart på sittningen? Något kort i alla fall ;)

2011-03-17 @ 20:27:53
URL: http://cajjsunk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0