Pancake day

Jojomensan, idag är det pannkaksdagen, och det har vi firat! Jag har faktiskt både gjort smeten och stekt alla helt själv, och när F-X såg vad jag höll på med undrade han om jag lagade Crêpe, men icke!
Det framgick iaf att våra svenska pannkakor är identiska med det som mina fransmän kallar crêpe, så utan att veta om det har jag idag lagat crêpe åt dem.. hehe, lite lustigt tycker jag, med tanke på att Manue lovat att hon ska göra hemmalagade crêpe åt mig inom en snar framtid!
Jaja, här är resultatet;



(Ursäkta bildkvalitén,.. och som sagt, när man nu lyckat laga crêpe ska väl pannkakorna ätas som riktiga crêpes också. Förövrigt är det "Crêpes-dagen" i frankrike idag, så det passade ju bra att slå två flugor i en smäll)

Vad mer? Imorse när jag skulle gå till skolan var detta vad jag möttes av, SOLEN har börjat skämma bort mig.
Men tyvärr är Edinburgh en blåshåla så det var inte bara njutbart denna morgon, men nästan.

I övrigt trivs jag verklgien riktigt bra just nu. Jag går till skolan om dagarna, för siså där 2 timmar, gör ltie uppgifter, lämnar in något för rättning och hänger lite med mina klasskamrater. Helt Perfekt!
Väldigt skönt att kunna sikta in sig på sådant man tycker är roligt, eller något man vill träna extra på.. Idag har jag t.ex. skrivit ett "Formal Letter" kanske inte min starka sida, vårt svenska språk ligger ju långt ifrån Latin, medan engelskans formella ord är destu närmare. Därför är dessa formella skrifter alltid lite utav en utmaning för min del.

Jag har även tagit en fika med Bertina idag, en smaskig kopp varm choklad, och så har jag tränat med Orienterarna i The Meadows. Visserligen sprang jag mest för min egen del, det blev lite sprintorientering, på en karta där samtliga vägar och stigar var borttagna, vilket gjorde det hela lite extra förvirrande.

Nåväl, Linnea har också lyst upp min kväll då vi lyckades pricka in en Skype, så härligt att få höra henne!

Kram på er alla, It won't take too long time untill I show up here again.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0