Våren är här




Är det inte för underbart?

Jag har haft en riktigt bra dag idag. Det bröjade med en bra end på gårdagen då Claus, Camilla, Bertina, jag och Manue åt middag ihop i vår lägenhet. Det blev en sen kväll men som tur var även en lite senare morgon = 20 min sovmorgon!
Lärarna i skolan hade planeringsdag idag vilket innebär att vi elever skulle träffas på ett annat ställe för att lyssna på lite historier om Skottland, diskutera dessa i små grupper och sedan hitta på våra egna.

Jag var skeptisk redan innan och det visade sig vara ungefär så illa som jag trott. Problemet är att de blandar alla elever från olika levels och det gör det hela totalt ointressant för mig. Ni förstår kanske själva att man blir lite irriterad när läraren börjar förklara vad "bone" är för något efter som några i gruppen inte förstår. "A skelleton is made of bones, It's inside you're legs"  

Newer mind, jag och Bertina rymde under första rasten och hade 3,5 timmes fritid bestående av lite shopping, promenad i skolskenet och lunch med Claus och Camilla i Princess Street Gardens. Pick-nick på en bänk i solen.
Skoldagen avslutades med ett full-writing-test, exakt samma upplägg som i min exam, och jag tyckte att det gick bra :)

Detta var allt för nu, hoppas ni alla får en härlig fredagskväll! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0