sol sol och mera sol

En fullspäckad helg med massor av sol. Det är väl ungefär vad jag har att bjuda på denna gång.
Lördagen bestod av en trip ner till Porto Bello, vilket är namnet på området kring stranden. Jag och Manue promenareda lite vid vattnet och hittade ett mycket bra fik. Tyvärr var vi inte ensamma om att ha hittat till fiket, men efter lite väntan fick jag min hemmalagade soppa och en smarrig morotskaka.




Och så söndag. En mer jäktig dag får jag leta efter, jag hade fullt upp ända från att jag vaknade tills jag gick och la mig, men inte alltid på ett negativt sätt. Klart man ska utnyttja tiden av frihet (= ingen skola!)
Aja, efter som vi gick ut dagen innan så tog jag mig en sovmorgon, vaknade upp och stack ut på en löptur. Lika härligt som alla andra pass jag sprungit de senaste dagarna, pga. den fantastiska solen. Efter detta jäktade jag in till staden för att köpa ansiktsfärg och sedan tillbaka till lägenheten för att byta kläder, fullfölja min frukost och sen bege mig till Murrayfield stadium! (Lägg märke till våra fina ansiktsmålningar, helt okej för att var gjorda på bussen.)

Det var i vilket fall som helst galet mycket folk på Stadion och stämningen var fin. Jag uppskattade verkligen Rugbymatchen, med solen som värmde i ansiktet, fullspäckade läktare och en kall cider så kan jag inte begära så myckewt mer. Är kanske lite besviken på att det inte fann en speciell läktare för Scottland's supporters och en för Ireland's, kan tänka mig att det varit ännu fler hejarramsor i sådant fall. Tyvärr vann ju Irland med 21-18, men detta gjorde avslutningen extra spännande, och jag kan väl inte påstå att jag var ledsen över vår förlust! 




Så, nu ska jag ta igen det jag inte gjort under helgen när det gäller plugg.
Kram på er alla!
M


Kommentarer
Postat av: Mammamu

Härligt är ordet...roligt att få se alla bilder. Här är det fortsatt vinter, kallt och isigt på vägarna.

2011-03-01 @ 22:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0